vrijdag 28 november 2014

Groningen, wat ben je mooi!

Leuk dat je er bent, er is weer veel gebeurd, kijk je mee?

In het weekend bezoek ik het concert van Kyla La Grange in Simplon. Als portefeuillehouder cultuur probeer ik regelmatig diverse cultuurpodia van Groningen te bezoeken. Cultuur is één van de kerntaken van de Provincie, het is belangrijk dat het ook de aandacht die het verdient krijgt in Provinciale Staten.




Tijdens mijn hardlooprondjes blijf ik blij verrast hoe ontzettend mooi Groningen is. In de laatste weken van november nog zulke beelden:




Ons Tweede Kamerlid Liesbeth van Tongeren is in de Stad, tijd voor een lunch om bij te praten. We hebben het onder andere over de gaswinning, armoede in Groningen en de komende Statenverkiezingen.



Over armoede gesproken, bij mijn werkbezoek aan RTV Noord staat de 'voedselbank'  weer klaar. RTV Noord organiseert in december traditiegetrouw een actie rondom de voedselbank. Een superinitiatief, waar ik me graag voor inzet. Op twitter terug te vinden met hashtag #b2014



Woensdag in de commissie heb ik woordvoering over de herindeling. We bespreken de tussenstand nu het open overleg een paar maanden loopt. Er lijkt vanuit GS meer bereidheid om ook andere gemeenten dan die uit Grenzeloos Gunnen te accepteren. Wat GroenLinks betreft een goede ontwikkeling, omdat wij vanaf het begin af aan al voor herindeling van onderop zijn. Nienke en ik zitten van zes uur tot over elven in vergadering, het is een pittige avond.



De ochtend erop tijd voor de trein van zes uur om op tijd in Boxmeer te zijn. Gelukkig gaat deze vrolijke theekan van Staatsbosbeheer met me mee. 





Deze weken ben ik druk met de sollicitatiecommissie van GroenLinks Stad. Voor het bestuur hebben zich negen kandidaten gemeld, flink wat gesprekken om te voeren. Een leuke taak om uit te voeren met Micha en Margien. 



Deze week stel ik samen met Nienke schriftelijke vragen aan GS over de stand van zaken voor medewerkers in de jeugdzorg. Door de decentralisatie zal er minder werk zijn in de jeugdzorg. GroenLinks heeft al eerder gevraagd naar een banenpool aan GS. Onze vragen vind je hier Vrijdag word ik hierover door Havenstad FM ondervraagt. Fijn dat het opgepikt wordt door de media. 

Het is een drukke week met commissie, schriftelijke vragen en de voorbereiding van de Provinciale Ledenvergadering van zaterdag. Het zijn late avonden, gelukkig is het dankbaar werk.

Blij laat aan het werk op kantoor 

Morgen is de Provinciale Ledenvergadering, waarin de kandidaten gekozen worden die na de verkiezingen onderdeel uitmaken van de fractie van GroenLinks in Groningen. Ook wordt ons verkiezingsprogramma na maanden van hard werken vastgesteld. 
De stukken hiervoor vind je op onze website

Fijn weekend!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten