vrijdag 5 december 2014

Mise en abyme

Wist je dat hulphonden vaak ingezet worden bij jeugdzorgcentra om kinderen en jongeren te ondersteunen in de ontwikkeling op emotioneel, cognitief, sociaal en motorisch vlak? Tot deze week wist ik het niet. Dinsdag kwam ik erachter. 

Zaterdag

was echter eerst de Provinciale ledenvergadering van GroenLinks. Een spannende dag, de lijst en het programma werden vastgesteld. Nienke werd unaniem gekozen als onze lijsttrekker. Nienke vind ik een sterke en inspirerende frontvrouw, waar ik alle vertrouwen in heb.  Ze staat voor zowel de sociale thema's als de groene vraagstukken en is inhoudelijk sterk. Dat gecombineerd met Groningse nuchterheid en humor maakt haar een boegbeeld voor GroenLinks.

De Dames van GroenLinks hebben er zin in!




Op plek twee staat fractiegenoot Harrie, de leden hebben mij op drie gezet. Veel dank voor het vertrouwen dat daarmee in mij is uitgesproken. Op plek 4 Arjen Nolles, plek 5 is voor Hendri Meendering en Iris Bruna, onze campagneleider, staat op plek 6. 

 
Op naar een mooie verkiezingsuitslag!


Die middag werd ons verkiezingsprogramma vastgesteld. Na maanden schrijven en heel veel herschrijven voelt het haast onwerkelijk dat het nu definitief is.

Vrijdagavond goed voorbereiden met Jorien in een nogal leeg Prinsenhof

Zondag

Vergaderen we stug door. Op 11 december kiest GroenLinks Groningen Stad een nieuw bestuur. De afgelopen weken heeft de kandidatencommissie waar ik onderdeel van uitmaak gesprekken gevoerd, nu de taak een helder advies aan de leden op te schrijven. 

 

Dinsdag

Is op TV Land van Cuijk de reportage die we over Stichting Hulphond hebben gemaakt te zien. Op dit moment kom je op verschillende plekken de mensen van Stichting Hulphond tegen. Een mooi initiatief om in deze cadeaumaand de gift van jouw steun te geven. De reportage kun je hier bekijken.  


 
Donderdag

Als Statenlid altijd genoeg leeswerk. Abundance heb ik gekocht naar aanleiding van de nieuwsbrief van Martijn Aslander (ook lezen? klik hier) de eerste hoofdstukken zijn geweldig en maken nieuwsgierig. Meer hierover binnenkort! 



Vrijdag

Besteden we aandacht aan de situatie rondom Hosvep Khachatryan.Omroep Brabant komt ook over de vloer en besteed aandacht aan ons, omdat we de zaak al maanden op de voet volgen. Het voelt als een mise en abyme.

 
Hier interviewen wij Hosvep


 
en hier wordt onze Theo bijna geïnterviewd door Omroep Brabant


Dit weekend bereid ik me voor op de Statenvergadering komende woensdag. Zelf heb ik woordvoering over de achtergestelde lening aan het OZG. Weten wat er op de agenda staat? De agenda vind je hier Fijn weekend!





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten